reklama

Letný večer v Buenos Aires

Popisujem zážitky z jedného príjemného letného večera, ktorý som strávil v Buenos Aires na želanie univerzitného softwaru pre verejné obstarávanie

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Verejné obstarávanie je proces, ktorý pozná každý štátny zamestnanec azda kdekoľvek na svete. Mňa osobne sa týka hlavne pri cestovaní. Naťukám do formulára kedy a kam chcem letieť a univerzitný software mi dá tri návrhy, z ktorých si musím vybrať. Cena letenky je pritom významným kritériom, čo sa odrazí napr. na včasných hodinách odletov, či dĺžke prestupov u navrhnutých letov. Pri presunoch po Európe je vcelku jedno, či prestupom stratíte hodinu alebo dve, avšak pri transkontinentálnych letoch už zaváži, či čakáte niekde dve hodiny alebo sedem. Bohužiaľ systém verejného obstaravánia takmer vždy vyberie tú dlhšiu možnosť. Zdalo by sa, že to je príležitosť vyraziť si na skok z letiska a obzrieť si Dallas, Hongkong či Abú Dabí, ale ja osobne celú dobu prestupu radšej predriemem v kresle v odletovej hale, pretože turistika s jazykom vyplazeným od únavy mi nesedí. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nedávno mi systém verejného obstarávania prichystal prekvapenie, keďže na návrat z konferencie v Patagónii mi predpísal prestup v dĺžke takmer 18 hodín. Vskutku, priletel som z Bariloche do Buenos Aires pred siedmou večer a ďalší let do Paríža som mal až na poludnie druhého dňa. Ubytoval som sa v hoteli v centre a na radu recepčného som sa išiel navečerať na námestie San Telmo, druhé najstaršie v meste. Z niekoľkých reštaurácií na mieste som si vybral podľa jednoduchého kľúča: práve sa v jednej z nich uvoľnil stôl hneď pri tanečnom parkete, reflexívne som sa tam posadil. Onedlho už konzumujem skvelú hovädziu roštenku a sledujem tanečné predstavenie. Večer môj telefón príliš dobre nefotí, ale videá zvláda ako tak a tak tu pridávam, čo som nasnímal:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

https://www.youtube.com/embed/HogQXAr2Vuc?rel=0 

Čo k tomu dodať? Takmer každé veľkomesto má svoje neopakovateľné čaro, keďže veľká koncentrácia ľudí na jednom mieste plodí skoro vždy kvalitné ovocie materiálnej či nemateriálnej kultúry. Mňa osobne však tango v argentínskej metropole chytilo za srdce azda viac, než čokoľvek iného vo svete. Buenos Aires síce nevyniká scenériami ako Rio de Janeiro, San Francisco či Sydney, ani kumuláciou civilizačných vrstiev ako Rím alebo Paríž, ale tango tancované v uliciach či na námestiach predstavuje z môjho pohľadu naozaj niečo výnimočného. Iste, je to trochu aj divadlo pre turistov, ale zároveň úprimná oslava senzuality, jarosti a radosti zo života. Patrím k ľuďom, ktorí neplačú za ušlými letami, ale v ten večer v Buenos Aires by som ochotne vrátil čas a akceptoval na pár chvíľ rolu toho tanečníka...

Ctirad Klimčík

Ctirad Klimčík

Bloger 
  • Počet článkov:  131
  •  | 
  • Páči sa:  474x

absolvent MFF UK v Prahe, odbor matematická fyzika, PhD získaný v SISSA v Terste, profesor matematiky na Univerzite Aix-Marseille od roku 1997 Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu